Σχέση – επικοινωνία εκπαιδευτικού μαθητή

ΨΥΧΟΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η ψυχολόγος του σχολείου μας κα Έρχου Γεωργία την Τρίτη, 9 Απριλίου στις 20:00, οργάνωσε μια πραγματικά “στοχευμένη” και “ουσιαστική” διαδικτυακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου με θέμα: “Ενδυνάμωση της σχέσης εκπαιδευτικού – μαθητή”. Τα κύρια σημεία της εισήγησής της ήταν τα παρακάτω:

  • Ορίζοντας το Ψυχολογικό Τραύμα
  • Τρόποι ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης των μαθητών και της σχέσης και εμπλοκής τους με τη σχολική ζωή
  • Βασικά σημεία στη σχέση του Εκπαιδευτικού με τον Μαθητή
  • Βασικές αρχές επικοινωνίας:
  • Στάδια στη διαχείριση όταν ο μαθητής μοιράζεται μαζί μας ένα πρόβλημα και αποζητά τη βοήθειά μας για την επίλυση
  • Χρήσιμες ερωτήσεις ή/και απαντήσεις σε συνάντηση με τον μαθητή όταν αναφέρει κάποιο πρόβλημα:
  • Επικοινωνιακές δεξιότητες:
  • Εξάσκηση στην Καλή Ακρόαση
  • Η μέθοδος τροποποίησης των κατηγορηματικών φράσεων
  • Η ζημιά των κατηγορηματικών/επιθετικών φράσεων.
  • Αναγνώριση συναισθημάτων
  • Πώς να καθοδηγήσετε τον μαθητή στη διεκδίκηση αιτημάτων με θετικό τρόπο:
  • Πώς αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός τις επιθετικές/συγκρουσιακές συμπεριφορές όταν τελικά εκδηλωθούν;
  • Διαμεσολαβητικά βήματα επίλυσης προβλήματος/σύγκρουσης:
  • Γρήγορες Τεχνικές Χαλάρωσης όταν έχουμε ένταση:

Αν και ξεκίνησε την επιμόρφωση με αυτή τη ρήση, εμείς παραθέτουμε τα λόγια της στο τέλος:

“Η ανάπτυξη και η εδραίωση θετικής σχέσης μεταξύ του εκπαιδευτικού και του μαθητή δημιουργούν την απαραίτητη προϋπόθεση για τη μαθησιακή διαδικασία. Η ύπαρξη μιας σταθερής σχέσης με ένα συναισθηματικά φερέγγυο ενήλικα (Mash and Wolfe, 2012) είναι πολύτιμο εργαλείο στη στήριξη των μαθητών, στον έλεγχο των αποκλίνουσων συμπεριφορών και τη μετατροπή τους σε αποδεκτές συμπεριφορές επικοινωνίας και συνδιαλλαγής με τους άλλους.”

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Όποιον τρόπο προσέγγισης και διαχείρισης και αν επιλέξουμε, να λειτουργούμε με ενσυναίσθηση.

Την ευχαριστούμε !!!

Και για όσους/σες θέλουν να μελετήσουν το θέμα εκτενέστερα…

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Σχολικές Τάξεις που Προάγουν την Ψυχική Ανθεκτικότητα, Πώς να δημιουργήσουμε ευνοϊκό περιβάλλον για μάθηση, Μετάφραση Θεοχαράκη Ευαγγελία, Επιμ. Χατζηχρήστου Γ. Χρύση, Τυπωθήτω, 2009
  • Προσαρμογή στο Σχολείο, Πρόληψη και Αντιμετώπιση Δυσκολιών,Επιστημονική Επιμέλεια: M. Ζαφειροπούλου και Α. Καλαντζή-Αζίζι, Πεδίο, 2011
  • Σχολική Ψυχολογία, Χρυσή Γ. Χατζηχρήστου, Τυπωθήτω, 2011
  • Restorative Approaches to Conflict in Schools Interdisciplinary Perspectives on whole school approaches to managing relationships,Edited by Edward Sellman, Hilary Cremlin, Gillean McCluskey Routledge, 2013
  • Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής, Διαμεσολάβηση στο σχολείο, Εκπαίδευση στη Διαμεσολάβηση